lunes, 4 de mayo de 2015

WATCHMEN remixed




























"WATCHMEN remixed"
Titanlux i serigrafia sobre cartomat.
70x100 cms.
2010.









El què em va passar realment, que em va impressionar molt del còmic ** "Watchmen" de l'Alan Moore, va ser, sobretot, l'estructura de pàgina, que es manté igual durant tot el llibre i també molt els diàlegs (una barreja molt curiosa d'èpica, clitxés de superheroi, vulgaritat i mal gust, melancolia...)
O sigui que la idea del quadre és molt senzilla: Mantenim els diàlegs i l'estructura minimalista i també el groc corporatiu watchmen per realitzar aquest quadre; com si les imatges de les vinyetes haguessin marxat...
Formalment no hi ha gaire res més... Vaig vectoritzar un abecedari amb aquesta tipografia tant característica dels còmics impresos, per ser el més exacte al còmic...

(Ideat: Finals de primavera 2010. Pintat: Juny 2010)


** El què sempre m'ha passat amb els còmics és que no sé llegir-los. Ho he provat moltes vegades i no en sé...
És com si entre tantes novel·les que he llegit o les moltíssimes hores de pel·lícules que he vist, els còmics se m'haguessin quedat enmig i ara no sàpiga llegir-los...
No puc realment amb la barreja de imatges i text... No ho dic com una falta de respecte sinó com un defecte meu de fàbrica...
He intentat moltes moltes vegades de llegir còmic (obres mestres, manga, súperherois, novel·la gràfica...) i mai he pogut... Com si no tingués el cervell formatejat per aquesta narrativa... Perdo el fil i la concentració de seguida...
Em saben a poc... I al final, tot i que m'interessen i, realment, m'agraden molt, al final he acabat, ja per no comprar-ne... Ni llegir-ne.
(De fet, sí que en segueixo comprant, però ja ni provo de llegir-los... Només els miro...)


No hay comentarios:

Publicar un comentario